Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role neslyšícího asistenta a neslyšícího pedagoga na základní škole pro žáky se sluchovým postižením v hodinách českého jazyka
Przeczková, Tereza ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolemi neslyšícího asistenta a neslyšícího pedagoga na základní škole pro žáky se sluchovým postižením v hodinách českého jazyka. Pomyslně ji lze rozdělit na dvě části. První část se teoreticky věnuje vzdělávání neslyšících, hlavně představení bilingválního přístupu a jeho využití v současném školství u nás i v zahraničí. Pojednává o českém znakovém jazyce a o rozdílech mezi ním a českým jazykem v souvislosti s výukou češtiny jako druhého jazyka u neslyšících. Dostatečný prostor je věnován neslyšícímu asistentovi a neslyšícímu pedagogovi a jejich působení ve výuce ve spolupráci se slyšícím pedagogem. Ve druhé pomyslné část jsou analyzována data a interpretovány výsledky výzkumného šetření, které proběhlo prostřednictvím dotazníků a zúčastněného pozorování ve třídách. Výstupy výzkumného šetření prokázaly, že z pohledu respondentů je přítomnost neslyšících pedagogických pracovníků důležitá z mnoha rozličných důvodů. Neslyšící pedagog se na vzdělávacím procesu podílel většinou ve stejné míře jako slyšící pedagog. Podíl neslyšícího asistenta záleží více na individuální domluvě se slyšícím pedagogem, dvojice měli rozdělené kompetence různým způsobem.
Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené
Hublová, Radka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené ABSTRAKT: Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků se sluchovým postižením, se zaměřením na vzdělávání v oblasti českého jazyka. Práce pojednává o nedávné historii vzdělávání žáků se sluchovým postižením, ale také o aktuální situaci ve speciálním surdopedickém školství a současných legislativních normách, které ji vymezují. Dostatečný prostor je věnován ústřednímu tématu práce- tedy českému jazyku a jeho výuce. Diplomová práce prezentuje a komentuje data, která byla získána pomocí kvantitativního šetření, které bylo realizováno na čtyřech českých základních školách pro sluchově postižené. V rámci šetření jsme využívali metody dotazování (dotazník určený pro žáky a dále dotazník určený pro učitele předmětu Český jazyk a literatura) a metody pozorování (strukturované pozorování během hodin Českého jazyka a literatury) a to na 2. stupni těchto škol. Cílem diplomové práce bylo co možná nejkomplexnější zmapování výuky Českého jazyka a literatury- z hlediska volených způsobů komunikace, personálního zajištění výuky, využívaných učebnic a učebních pomůcek, i z hlediska názorů našich respondentů na předmět Český jazyk a literatura, i na jejich názor na český jazyk jako takový. KLÍČOVÁ SLOVA: Český jazyk, vzdělávání žáků se sluchovým postižením,...
Role neslyšícího asistenta a neslyšícího pedagoga na základní škole pro žáky se sluchovým postižením v hodinách českého jazyka
Przeczková, Tereza ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolemi neslyšícího asistenta a neslyšícího pedagoga na základní škole pro žáky se sluchovým postižením v hodinách českého jazyka. Pomyslně ji lze rozdělit na dvě části. První část se teoreticky věnuje vzdělávání neslyšících, hlavně představení bilingválního přístupu a jeho využití v současném školství u nás i v zahraničí. Pojednává o českém znakovém jazyce a o rozdílech mezi ním a českým jazykem v souvislosti s výukou češtiny jako druhého jazyka u neslyšících. Dostatečný prostor je věnován neslyšícímu asistentovi a neslyšícímu pedagogovi a jejich působení ve výuce ve spolupráci se slyšícím pedagogem. Ve druhé pomyslné část jsou analyzována data a interpretovány výsledky výzkumného šetření, které proběhlo prostřednictvím dotazníků a zúčastněného pozorování ve třídách. Výstupy výzkumného šetření prokázaly, že z pohledu respondentů je přítomnost neslyšících pedagogických pracovníků důležitá z mnoha rozličných důvodů. Neslyšící pedagog se na vzdělávacím procesu podílel většinou ve stejné míře jako slyšící pedagog. Podíl neslyšícího asistenta záleží více na individuální domluvě se slyšícím pedagogem, dvojice měli rozdělené kompetence různým způsobem.
Role neslyšícího asistenta na základních školách pro žáky se sluchovým postižením
Przeczková, Tereza ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
RESUMÉ Tato bakalářská práce se zabývala neslyšícími asistenty, kteří působí na základní škole pro žáky se sluchovým postižením. Cílem bylo zjistit, jaký je jejich celkový význam, přínos pro žáky se sluchovým postižením. První kapitoly obsahují uvedení do problematiky sluchového postižení, kulturní a jazykové menšiny Neslyšících, vývoje a vzdělávání žáků se sluchovým postižením se zaměřením na osobnost neslyšícího asistenta a jeho přínosu ve vzdělávacím procesu. Další část bakalářské práce pojednává o výzkumném šetření, jehož cílem bylo zjistit a popsat vliv neslyšících asistentů na jedné základní škole pro žáky se sluchovým postižením přímo ve vyučovacím procesu. Výzkumné šetření probíhalo formou pozorování ve třídách, kde působil primárně slyšící pedagog spolu s neslyšícím asistentem. Jak vyplývá z výsledků šetření, přítomnost neslyšícího asistenta na základní škole pro žáky se sluchovým postižením má velký význam pro vývoj a vzdělávání žáků se sluchovým postižením v mnoha ohledech.
Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené
Hublová, Radka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené ABSTRAKT: Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků se sluchovým postižením, se zaměřením na vzdělávání v oblasti českého jazyka. Práce pojednává o nedávné historii vzdělávání žáků se sluchovým postižením, ale také o aktuální situaci ve speciálním surdopedickém školství a současných legislativních normách, které ji vymezují. Dostatečný prostor je věnován ústřednímu tématu práce- tedy českému jazyku a jeho výuce. Diplomová práce prezentuje a komentuje data, která byla získána pomocí kvantitativního šetření, které bylo realizováno na čtyřech českých základních školách pro sluchově postižené. V rámci šetření jsme využívali metody dotazování (dotazník určený pro žáky a dále dotazník určený pro učitele předmětu Český jazyk a literatura) a metody pozorování (strukturované pozorování během hodin Českého jazyka a literatury) a to na 2. stupni těchto škol. Cílem diplomové práce bylo co možná nejkomplexnější zmapování výuky Českého jazyka a literatury- z hlediska volených způsobů komunikace, personálního zajištění výuky, využívaných učebnic a učebních pomůcek, i z hlediska názorů našich respondentů na předmět Český jazyk a literatura, i na jejich názor na český jazyk jako takový. KLÍČOVÁ SLOVA: Český jazyk, vzdělávání žáků se sluchovým postižením,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.